PDlogowebتوصیه های کلی:
نسبت به حذف علف های هرز همواره اقدام نمایید زیرا این گیاهان با رقابت کردن امکاناتی همچون نور، غذا و آب را از گیاه اصلی گرفته و باعث نابودی آن می شوند.
چنانچه برای از بین بردن پوسته سخت بعضی از بذر ها از روش هایی که در قسمت تکثیر ب آن اشاره شده استفاده می کنید دقت نمایید که آن ها را در غلظت های بسیار کم  به کار برده و همچنین بذر ها را پس  از قرار گرفتن در اسید و قبل از کاشت حتما به خوبی با آب معمولی بشویید.
بر اثر تغذیه گیاهان به مرور عناصر نامطلوبی که کمتر مورد استفاده گیاه می باشد در خاک انباشنه میشود که بهتر است هر از چند گاهی با غرقاب نمودن خاک ، این مواد زاید از محدودی ریشه گیاه دور نمایید.
مواد براق کننده باعث مسدود شدن منافذ حیاتی گیاه شده ودر نتیجه رشد آن را با اشکال روبرو می سازند ، لذا بهتر است تا حد ممکن کمتر از آن ها استفاده کنید.
بهتر است برای جریان یافتن هوا در محدوده ی داخلی گیاه، بخش درونی گیاهان پر پشت را هرس نمایید.
هنگام هرس ، ابتدا باید شاخه های بیمار و خشک را از بین ببرید و سپس باقی گیاه را همان طور که در نظر دارید ، هرس نمایید.
یکی از حساس ترین مواقع ، زمان خرید گیاه از مراکز تولید است. رنگ،اندازه،سالم بودن برگ ها و ساقه،عدم وجود حاشیه های سو خته در برگ و نقاط قهوهای بروی آن، کم رنگی و بی حالی برگ، همه وهمه از علائم خطر ناکی است که هنگام خرید باید به آن توجه نمایید.
هنگام انتقال گیاه از محیطی به محیط دیگر، چنانچه شرایط دو محیط نسبت به یکدیگر تعغیر فاحشی داشته باشد باید گیاه کم کم به محیط دوم سازگار نمود.
از توصیه گل فروشان و کارشناسان حد اکثر استفاده را ببرید.
تا حد امکان گیاه را در هوای بسیار سرد و بسیار گرم جابجا نکنید و اگر مجبور به این کار شدید حتما از محفظه های خاص استفاده کنید البته در مورد گیاهان بزرگتر ای کار را می توان با کشیدن پلاستیک بر روی آن ها انجام داد.